Care este secretul muzicii?

Nu pretind ca pot raspunde acestei intrebari, insa  pot afirma ca muzica are puterea de a trece de barierele ratiunii noastre si de a patrunde pana in adancul sufletului nostru starnind cele mai profunde sentimente, precum, afectiunea, compasiunea dar si  manie si ura. Dansul reprezinta deseori exteriorizarea acestor sentimente. Muzica imprima mintii noastre mesaje pe care ratiunea  le-ar fi respins daca ar fi venit pe o alta cale de comunicare (Cati dintre voi nu v-ati trezit la un moment dat ca fredonati o melodie chiar daca aceasta nu va place, spre exemplu o manea?).
Iata ce spun unii cercetatori: “Limbajul şi logica sunt funcţii ce aparţin cu precădere părţii stângi a creierului, pe când muzica este prelucrată în partea dreaptă a creierului, care se ocupă într-o mare măsură cu sentimente. Indiferent că aşa stau lucrurile sau nu, este evident faptul că muzica stârneşte reacţii spontane din partea ascultătorilor. Muzica are puterea de a trezi sentimente într-un mod rapid şi eficient. Dacă într-o carte este nevoie de multe fraze pentru a descrie anumite sentimente . . ., în muzică acestea pot fi redate printr-o simplă măsură sau acord“.
M-am gandit sa scriu aceste lucruri despre muzica dupa ce am urmarit pe youtube niste clipuri care sunt amuzante dar care mi-au trezit semne de intrebare. Va invit si pe voi sa le urmariti, si sa incercati sa va raspundeti si voi la intrebarea: care este secretul muzicii?

https://www.youtube.com/watch?v=xo4vFER9prA

https://www.youtube.com/watch?v=STYxUm4-7Zo

https://www.youtube.com/watch?v=gHFCNsT3Icc

Liviu

3 thoughts on “Care este secretul muzicii?

  1. Video-urile sunt despre niste copiii care danseaza. Eu cand am dat drumu la aceste video-uri, Alexandra facea acelasi miscari. Aceleasi miscari le facea si duminica cand copiii cantau cantece despre mama. Eu cred ca dansul sau miscarile sunt naturale pentru ea. Nu cred ca are de unde sa invete. Bineinteles ca fiecare avem prejudecati despre dans. Sunt de acord ca muzica influenteaza mai mult decat ne dam noi seama. In cazul copiilor cred ca mai mult sunt afectati de de zgomote puternice fara intrerupere si imagini care se misca rapid, afectandu-le creierul.

  2. Poate am fost inteles gresit, eu nu zic ca dansul este gresit sau bun(nici nu mi-am propus sa scriu despre asta), eu am ramas surprins de impactul melodie aceleia, mai ales asupra copilului care dormea. Tinand cont ca majoritatea copiilor care sunt treziti din somn plang, acesta a inceput sa danseze fiind chiar putin confuz(A fost ca si cum cineva a apasat pe buton si a inceput sa danseze). Ideea este ca muzica are un impact destul de mare asupra noastra a oamenilor, implicit asupra copiilor. Acum ca acest impact e bun sau rau….

Leave a Reply

