De unde vin copiii? Si pentru cine?

DSC_010577666
Acum aproximativ 10 luni descriam sentimentul minunat ce se instalase in viata mea dupa ce am aflat ca in pantecele meu ia fiinta o noua viata. Acum, dupa 9 luni in care am purtat aceasta viata, ma pot bucura de ea tinand-o in brate. Sentimentul pe care il ai atunci cand minunea capata glas si ti-e pusa in brate, nu poate fi descris; de fapt, cred ca il poate intelege doar cine a trecut pe aici.

Un copil este de fapt, modul in care Dumnezeu inca ne mai spune ca ne iubeste si ca viata e darul cel mai de pret. E minunea care schimba vieti si care ne leaga de cer. O astfel de experienta te apropie de Creatorul vietii ajuntandu-te sa intelegi o farama din dragostea pe care o are fata de noi, creatiile Lui. Si totusi…

… si totusi exista o mare contradictie…o ironie a sortii am putea spune, dar de fapt, de cele mai multe ori, este o ironie a omului.

Pe de o parte, am vazut femei dornice sa aiba copii, care au facut tot posibilul sa-si umple casa cu asemenea minuni si care, dintr-un motiv sau altul, nu au avut parte. Durerea de pe chipul lor atunci cand, intr-o clipa, au pierdut ceea ce au purtat in pantece cateva luni bune si de care s-au legat, nu are termen de comparatie.

Pe de alta parte, cu durere am asistat la „tranzactionarea” minunii. Femei carora le suradea ideea vinderii pruncului, ca doar si asa mai aveau acasa… Durerea cea mai mare a fost insa atunci cand unii doctori, care prin natura meseriei lor sunt aducatori de viata, au primit ca normalitate cerinta unora dintre femei de a scoate din pantecele lor ceea ce incepuse sa prinda viata. Am fost si sunt revoltata atat pe ei cat si pe cele care cereau acest lucru, dar acesta poate fi subiectul unui alt articol.

Si atunci, avand aceste trei situatii in minte, m-am gandit cum era si normal, de ce, cea care si-a dorit cu atata ardoare copilul, l-a pierdut, iar cele care il puteau avea, l-au dat si chiar m-ai grav, l-au ucis? Raspunsuri ar putea fi multe, cel putin pentru ultimele doua situatii, dar sunt ele normale, sunt ele juste?

De unde vin copiii? Si pentru cine? Copiii sunt un dar de la Dumnezeu pentru fiecare dintre noi. Acesta este raspunsul meu. Dar al tau?

Leave a Reply

